zondag 14 november 2010

Regiodag Zuidholland Zuid

Gisteren was er in Berkel en Rodenrijs weer een bijeenkomst van het quiltersgilde regio Zuid Holland Zuid,2 maal per jaar is er een bijeenkomst. Afgelopen maart hebben we het bovenste werkje gemaakt, vlechtwerk en hier een beursje van gemaakt. Was erg leuk om te doen. Ook deze keer was er van alles te zien ten eerste werd er een Show en Tell gehouden, waar de mooiste quilts en andere zaken uit de tassen tevoorschijn kwamen, zie hier een paar foto's

De bijeenkomst is gesplitst in 2 dagen dus de vrijdag en de zaterdag, wegens enorme belangstelling.
Ben helemaal weg van deze Advents poppen, als iemand me kan vertellen waar ik dit patroon kan bestellen, houd ik me aanbevolen.


Daarna kregen we weer een verrassingswerkje te doen. een applicatie ,keuze uit 3 modellen. het patroon moest uitgeknipt worden van de stof naar keuze, en daarna in stukjes geknipt,zodat het leek op een mozaiekstukje. Zie mijn creatie. Daarna kregen we nog een lezing door de directeur van het Research Textile Centre in Leiden over gezichts sluiers door de eeuwen heen, maar daar vertel ik later iets over.                                     Yesterday visited the  quild in  our region. 2 times a year we come together and  we have a lot of fun. With of course a show and tell, so many beautiful quilts were showed. From March was our meshwork, was fun to do. Yesterday we had to make an applique,but the pattern has to be cut in small pieces like a mosaic. Very special to to. Made some pictures of the meeting. There was also a lecture from the director of the Research Textile Centre, at Leiden, subject, facial veils. but will tell next time  about this subject.
Have a nice day! Tilly

4 opmerkingen:

  1. Gezellig zijn die dagen altijd, ik ga wel eens naar de regiodag van Noor Drenthe. Je hebt er een leuk tasje van gemaakt, en ook je mozaiek is wel goed gelukt. De poppen zijn inderdaad heel leuk, maar het jasje vind ik ook heel bijzonder. Verder laat je mooie quilts zien.
    Groetjes Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Tilly, je hebt een leuk weblog. De patronen van de adventspoppen zijn te koop bij Quiltshop Leur in Etten Leur. In de webwinkel staan ze onder kerstartikelen.

    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hardstikke bedankt Petra, ga gelijk even kijken.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Tilly, bedankt voor je berichtje op mijn blog.
    Veel snap ik er nog niet van het zal nog wel een tijdje duren voor ik er allemaal achter ben, want het kost ook veel tijd. Is het gelukt met de patronen? Het worden wel grote poppen zag ik maar wel leuk.

    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen