donderdag 12 juli 2012

Dear Jane Update



Het is gelukt! Alle blokjes zijn af van de Dear Jane quilt, 169 stuks in totaal.



Yes, all the squares are finished of my Dear Jane Quilt!.




Ik begin steeds meer bewondering te krijgen voor Jane Stickle, die deze quilt helemaal uitgedacht en gemaakt heeft  gedurende de Amerikaanse Burgeroorlog.

Allemaal verschillende blokjes met veel verschillende technieken.



I admire Jane Stickle so much, it is faboulus how she made this quilt during the civil war, perhaps by daylight or by an oil lamp.
All the squares are different and so many different  techniques.








Om nog even het geheugen op te frissen:  dit is het eerste blokje van ruim 2 jaar geleden en:


First block about 2  years ago


dit is het laatste blokje.
Last square






De stofjes die gebruikt zijn, zijn allemaal reproductie stoffen, in de loop der jaren verzameld om eens aan de Dear Jane te gaan beginnen (vooral moed verzamelen)




Fabric used are reproduction fabrics.






Mede dankzij de maandelijkse Dear Jane update op iedere 5e dag van de maand ben ik zo snel  door de blokken heen gegaan. Nog bedankt   Hennie


En nu verder met de punten, daarna wordt de quilt inelkaar gezet,

And now going further with the kites.






Fijne dag vandaag/ Have a nice day!




Tilly



7 opmerkingen:

  1. Dat is wel een felicitatie waard, alle
    blokjes af! En wat zijn ze prachtig
    geworden! Nu beginnen aan de "taart-
    punten"; die lijken me echt lastig,
    maar misschien valt het mee als je
    er eenmaal aan bezig bent. Maar tot
    zo ver kun je heerlijk genieten van wat je hebt gepresteerd!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig!!!! Petje af voor je. Nu de punten en dan...... een geweldige quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is zeker een dikke proficiat waard. Ik maak een diepe buiging voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie blokken en gefeliciteerd met deze mijlpaal. Veel plezier met het maken van de punten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Chapeau zou ik zeggen zwaar onder de indruk van zoveel geduld 2 jaar. Mooi hoor. Nu nog de puntjes op de i!
    Groetjes carina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toevallig kwam ik langs je blog en las dat alle blokjes van je Dear Jane quilt klaar zijn. Dat is echt wel een felicitatie waard. Tof hoor.

    Leuk blog heb je en ik zal zeker je quilt blijven volgen.

    Vrolijke groetjes Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, wat een prestatie! de puntjes worden vast ook heel gaaf, succes ermee

    BeantwoordenVerwijderen