We zijn weer verder gegaan met de renovatie van onze franse boerderij,het middelste gebouw, een oude koeienstal, nu opslagruimte voor van alles en nog wat,heeft nog een gedeelte muur wat opnieuw gevoegd moest worden.
Omdat er flinke scheuren in zaten, dus kans op instorten, hebben we dit maar aan de vakman overgelaten,men heeft de muur versterkt en opnieuw gevoegd, een karwei van 2,5 dag met 3 man.
Op het schuin aflopende dak, waar vroeger de varkens waren gehuisvest,lagen nog leitjes genaamd Ardoises. omdat deze er totaal niet bij het geheel passen en de helft stuk, heeft DH besloten om er nieuwe dakpannen op te leggen, dus daar zijn we vandaag druk mee geweest. Gelukkig hoefden we niet alle dakpannen zelf op te hijsen vanwege het ontzettend handige apparaat, die in een keer een pallet met dakpannen omhoog hijst, en met wat hulp is in een klein uurtje,bijna alles gelegd, morgen maken we het samen
verder af
Ook de nok van de gite is vandaag afgekomen, foto volgt nog.Dan komt de nok van de keuken van ons huis volgende week aan bod, wat nog een lastige karwei is 
Wil toch nog even besluiten met het geborduurde speldenkussen wat tussen de bedrijven door nog afgekomen is.
Fijne dag vandaag! Tilly
Wat lijkt het me heerlijk om een huis in Frankrijk te hebben. Ook ons favoriet vakantie land. Succes volgende week!
BeantwoordenVerwijderenGroeten Miny
Nou jullie hebben niet stil gezeten. Het ziet er goed uit. Succes met de nok op de keuken, moet goed komen hoor , dit ging toch ook.
BeantwoordenVerwijderenEn dan ook nog tijd voor een speldekussen ,mooi hoor.
Merci d'avoir brodé mon modèle !
BeantwoordenVerwijderenIl s'appelle " alphabet de printemps "
http://dany88.canalblog.com/archives/2011/02/25/20481747.html