woensdag 4 augustus 2010

Aplique

 Omdat ik wat meer van apliqueren wilde weten, en op cursus gaan voor mij wat moeilijk is omdat ik niet altijd op hetzelfde adres verblijf, was voor mij de optie om dit schriftelijk te doen via de Quilt University in de USA een goede optie. Heb me toen ingeschreven voor de cursus Baltimore Aplique,docente
Nancy Chong, dit is heel goed bevallen en er zijn diverse handige tips gegeven. Er moesten 2 opdrachten uitgevoerd worden
1e een voorbeeld met bias tape,vogel,besjes,dus diverse vormen om te maken.

2e werkstuk was een "scherrenschnite", lijkt op wat je vroeger op de kleuterschool maakte een papieren kleedje uitgeknipt op papier wat eerst in vieren is gevouwen.

 Je legt de stof ook opelkaar met de vouwkanten aan de linker-en onderkant en knipt het patroon uit door de diverse lagen stof heen. Dan wordt de uitgeknipte stof per segment voorzichtig opengevouwen zodat niets kan verschuiven  en vastgeregen op de ondergrondstof. en dan volgt het apliqueren.
zie hier het resultaat.
Op deze wijze worden ook de Hawaiian Quilts gemaakt, en later doorgequilt dmv echoquilten. Heb dus op dit moment 2 onafgemaakte projekten, heeft iemand een suggestie wat ik er van kan maken?

Fijne dag toegewenst!

2 opmerkingen:

  1. Your applique is very beautiful! I also took lessons in Hawaiian quilting when I lived in Samoa - I made a cushion cover with my first piece.

    I love the embroidery projects you are working on, I also like to do this kind of work.

    Happy Sewing!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi
    Love the Hawaiin piece. I've made a Hawaiin quilt, you can see it on my blog, in an older post. I'm echo hand quilting it, but plan to finish with some machine quilting to I can get it done, give it to our daughter.
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen