woensdag 23 november 2016

Batik Stars

Twee diva's op de foto, een klein poesje die de show steelt en een zomerse quilt, die in deze regenachtige dagen is doorgequilt op de machine. De quilt is 2.40 mtr in het vierkant, dus het was nog even een werk om alles onder de machine te krijgen.


Two diva's on a picture, little kitty and a summerquilt made of batiks, quilt measures  square 2.40mtr.
already washed, and dried. and fortunately no leaking of colors.


Met behulp van een sjabloon eerst alles afgetekend en daarna doorgestikt. Het was de eerste keer dat ik een quilt van deze afmetingen via de machine doorgequilt heb, dus weer een ervaring rijker.

En hieronder nog een aantal detail foto's
some details:
en de achterkant natuurlijk.
backside


En nog morele hulp gekregen van deze twee dames, die naast de naaimachine zitten en me aanmoedigen.

And of course with the support of these little ladies who sit beside the sewingmachine.


En nu verder met quilt no.3.

And  can start with the next quilt.



Fijne dag vandaag/Have a nice day!

Groetjes van Tilly





9 opmerkingen:

  1. Beautiful Quilt and the quilting is perfect for it. Love the pictures of the Kitties too!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, je werd inderdaad goed aangemoedigd.Wat een klus zeg maar wel mooi resultaat hoor !
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende quilt, een erg mooi motief heb je gequilt! groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo dat is goed gelukt en ziet er mooi uit. het lijkt mij een hele klus om een quilt met die afmeting goed onder de machine te krijgen en houden.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is hij mooi geworden, erg mooi gequilt en wat heerlijk die hulpjes erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. This is a beautiful quilt.You did well to quilt such a big quilt. The quilting design is so pretty. It's good to see the cats like the new quilt too.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een beauties. Zowel de dames als de quilt. Oh wat houd ik van deze quilt, zo zonnig. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me heel moeilijk om zo'n grote quilt met de machine te quilten. Knap dat je dat voor elkaar hebt gekregen.
    Lekker warm nu met die koude dagen.
    Lieve poesjes, die keken natuurlijk wanneer de quilt klaar was, om er op te gaan liggen.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een klus maar hij is heel mooi geworden. Heerlijk die twee deugnieten, hebben ze de quilt al in eigendom genomen? Fijne zondag Tiny

    BeantwoordenVerwijderen