Dit waren de 2 'boosdoeners" 2 rodekool gekleurde vilten katten, ondanks de eerste keer wassen met zeker 7 catch a color-doekjes toch -lekken- van de kleuren.
Allemaal erg bedankt voor het meedenken, en ja de 2 gevlekte stukken in een sopje van vanish oxy gezet.
Durfde de quilt niet in zijn geheel hierin te laten weken, dus 2 emmers in het bad gezet en de vlekken onderdompelen.
De vlekken zijn inderdaad wat gebleekt, maar er niet uit, dus heb ik er maar extra grote poezen
op de bewuste plekken gezet.
Het valt gelukkig niet zo erg op, maar zal voortaan nooooit meer rood vilt op een witte quilt zetten,
was toch een beetje dom.
Zo nog even verder met de Flora Beauty quilt, alleen de bies nog vastzetten, en een tunnel.
Zodra de quilt hangt zal ik er een foto van maken.
Fijn weekend toegewenst.
groetjes van Tilly
Wat jammer, dat het er niet helemaal uitgegaan is ( ik denk, dat het komt doordat vilt (wol!) toch anders reageert dan katoen). Maar je hebt het op deze manier heel goed opgelost en het is hoe dan ook een prachtige quilt geworden!
BeantwoordenVerwijderenGroetjes van Ageeth
Je heb het mooi opgelost hoor, het is leuke quilt en die ander ziet er ook leuk uit.
BeantwoordenVerwijderenEn de tips waren ook handig voor andere quilters, ieder geval voor mij want ik heb ook vilt in een quilt verwerkt.
Groetjes en een nog een fijn weekend
Het is toch mooi geworden en ik denk dat jij het alleen ziet. Moet ook een quiltje wassen met vilt erop doe het maar heel voorzichtig, moet wel want er zitten allemaal potloodstrepen op. Bibber bibber hoop dat het goed gaat. Fijn weekend Tiny
BeantwoordenVerwijderenpiep, gelukkig deels opgelost en weet je het is jouw quilt, en heeeeel later als je quilt bewonderd wordt zullen mensen heerlijk, fantaseren over wat er "toen" gebeurde knuf mieke
BeantwoordenVerwijderenZiet er nu weer mooi uit goed opgelost!
BeantwoordenVerwijderenEn mooi je flora beauty!
groetjes van Marijke
Wat heb je het geweldig goed opgelost. En je floral bundy ziet er zo van ver erg mooi uit.
BeantwoordenVerwijderenAls je het niet weet.... Je hebt het zo leuk opgelost, geen mens die jouw spannend avontuurtje met vilt nog ziet
BeantwoordenVerwijderenHet ziet er zo goed uit. Ik denk dat niemand anders het meer ziet. Gelukig maar.
BeantwoordenVerwijderenWat fijn dat je het hebt kunnen oplossen en wat een schitterend quilt
BeantwoordenVerwijderenFijne zondag groetjes Joke
Wat een geluk dat het bijna opgelost is, eerlijk gezegd zie ik de vlek niet meer.
BeantwoordenVerwijderenHa mooi je hebt bijna een affo ! ! !
Groetjes Hennie.