De poezenquilt is af, ben helemaal blij met het resultaat, alleen bij het wassen is er iets 'mis'gegaan\\\
The kitty quilt has been finished, but by washing the quilt there's something go wrong.
The two cabage-red cats were leaking in the washmachine, the other reds are fine.
Washed it twice, it seems a bit less red but unfortunately there is a spot of red.
De rode-kool gekleurde katten van vilt zijn gaan -lekken- in de wasmachine, 2 maal gewassen maar helaas.
De andere poezen zijn goed gebleven gelukkig maar.
The other cats are without a spot.
Vanaf een afstandje valt het niet zo op, maar weer wat geleerd, oppassen met rood vilt.
From a distance it is not a great disaster, but always be carefull with red felt into your quilts.
Fijne dag vandaag! Have nice day
groetjes van Tilly
The kitty quilt has been finished, but by washing the quilt there's something go wrong.
The two cabage-red cats were leaking in the washmachine, the other reds are fine.
Washed it twice, it seems a bit less red but unfortunately there is a spot of red.
De rode-kool gekleurde katten van vilt zijn gaan -lekken- in de wasmachine, 2 maal gewassen maar helaas.
De andere poezen zijn goed gebleven gelukkig maar.
The other cats are without a spot.
Vanaf een afstandje valt het niet zo op, maar weer wat geleerd, oppassen met rood vilt.
From a distance it is not a great disaster, but always be carefull with red felt into your quilts.
Fijne dag vandaag! Have nice day
groetjes van Tilly
Hij is prachtig geworden, je quilt met de poezen! Wel jammer van de doorgelopen stof. Ik kan uit je stukje niet opmaken of de quilt ook in de droger is geweest. Mocht je dit nu niet hebben gedaan, dan heb ik een heel goede tip voor je om alsnog te proberen de vlek te verwijderen. Maak een papje van Vanish of ossengalzeep en smeer de stof naast de kat hiermee in (niet op het vilt zelf komen!);dit gaat goed met een tandenborstel. En dan komt het allerbelangrijkste: spoelen, spoelen en nog eens spoelen. Heel lang de quilt in het water houden (lauw). Als je een bad hebt is dat perfect, anders een hele grote teil o.i.d., en met lang spoelen bedoel ik dus een nacht of een hele dag, evt nog langer. Grote kans, dat je doorgelopen stof helemaal helder wordt! Als je hem al wel in de droger hebt gehad, kun je het ook proberen, maar zal het resultaat minder zijn, omdat het al
BeantwoordenVerwijderengefixeerd is door de warmte van de
droger. Ik hoop, dat je hier wat aan
hebt...
Groetjes van Ageeth
Bedankt voor de tip Ageeth, de quilt is niet in de droger geweest, dat durfde ik niet meer na de vlek. Ga het morgen uitproberen.
BeantwoordenVerwijderengroetjes Tilly
Oh, wat jammer, goede top van Ageeth, maar als het echt vilt is zou ik wel opletten, vilt blijft dikwijls opnieuw als het nat wordt weer afgeven. zou je dat ene poesje er niet af kunnen halen en er een nieuwe op appliqueren?
BeantwoordenVerwijderenJa, dat klopt, wat Monica zegt. Als het kan is het natuurlijk het veiligst om de donkerrode kat eraf te halen. Ik vergat nog te zeggen, dat je tijdens het spoelen wel zo nu en dan de quilt even heen en weer moet bewegen. Bij mij is het op deze manier goedgekomen met donkerrode, uitgelopen besjes.
BeantwoordenVerwijderenVeel succes morgen, ik hoop zo, dat het werkt!
Groetjes van AGEETH
Wat jammer, en inderdaad de rode vilten poes eraf halen en dan de tip van Ageeth proberen. Hij is verder prachtig geworden. Succes. Groeten Tiny
BeantwoordenVerwijderenHet is een prachtige quilt geworden. Ik hoop dat je met alle tips wat kun doen.
BeantwoordenVerwijderenDe quilt is erg mooi geworden, zonde van het doorlopen succes met de tips ik hoop dat het helpt.
BeantwoordenVerwijderenpiep oh wat ern schitterende quilt....zo zonde van de vlek....uitproberen met de vanich...en kan je anders geen soort ondergrondje voor de poes verzinnen....geborsuurd met dikke draad...of grasjes...of...denk,maar luidop hoor...knufje en succes...duim voor je mieke
BeantwoordenVerwijderenHij is erg mooi geworden wat ontzettend jammer dat je quilt is verkleurt in de was.
BeantwoordenVerwijderenIk gebruik altijd een aantal color catch doekjes maar daar is het voor jou quilt te laat voor.
Ik hoop dat je er nog iets op kunt bedenken om de kleurvlek te camoufleren.
SUCCES ! ! !
Groetjes Hennie
Wat een schitterend quilt is dit en wat fijn dat het nog goed is gekomen
BeantwoordenVerwijderenFijn weekeinden groetjes Joke