dinsdag 21 januari 2014

Een affo met een vlekje

De poezenquilt is af, ben helemaal blij met het resultaat, alleen bij het wassen is er iets 'mis'gegaan\\\

The kitty quilt has been finished, but by washing the quilt there's something go wrong.


The two  cabage-red cats were leaking in the washmachine, the other reds are fine.
Washed it twice, it seems a bit less red but unfortunately there is a spot of red.


De rode-kool  gekleurde katten van vilt zijn gaan -lekken- in de wasmachine, 2 maal gewassen maar helaas.



De andere poezen zijn goed gebleven gelukkig maar.


The other cats are without a spot.






Vanaf een afstandje valt het niet zo op, maar weer wat geleerd, oppassen met rood vilt.


From a distance it is not a great disaster, but always be carefull with red felt into your quilts.




Fijne dag vandaag! Have nice day


groetjes van Tilly


10 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig geworden, je quilt met de poezen! Wel jammer van de doorgelopen stof. Ik kan uit je stukje niet opmaken of de quilt ook in de droger is geweest. Mocht je dit nu niet hebben gedaan, dan heb ik een heel goede tip voor je om alsnog te proberen de vlek te verwijderen. Maak een papje van Vanish of ossengalzeep en smeer de stof naast de kat hiermee in (niet op het vilt zelf komen!);dit gaat goed met een tandenborstel. En dan komt het allerbelangrijkste: spoelen, spoelen en nog eens spoelen. Heel lang de quilt in het water houden (lauw). Als je een bad hebt is dat perfect, anders een hele grote teil o.i.d., en met lang spoelen bedoel ik dus een nacht of een hele dag, evt nog langer. Grote kans, dat je doorgelopen stof helemaal helder wordt! Als je hem al wel in de droger hebt gehad, kun je het ook proberen, maar zal het resultaat minder zijn, omdat het al
    gefixeerd is door de warmte van de
    droger. Ik hoop, dat je hier wat aan
    hebt...
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de tip Ageeth, de quilt is niet in de droger geweest, dat durfde ik niet meer na de vlek. Ga het morgen uitproberen.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat jammer, goede top van Ageeth, maar als het echt vilt is zou ik wel opletten, vilt blijft dikwijls opnieuw als het nat wordt weer afgeven. zou je dat ene poesje er niet af kunnen halen en er een nieuwe op appliqueren?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat klopt, wat Monica zegt. Als het kan is het natuurlijk het veiligst om de donkerrode kat eraf te halen. Ik vergat nog te zeggen, dat je tijdens het spoelen wel zo nu en dan de quilt even heen en weer moet bewegen. Bij mij is het op deze manier goedgekomen met donkerrode, uitgelopen besjes.
    Veel succes morgen, ik hoop zo, dat het werkt!
    Groetjes van AGEETH

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat jammer, en inderdaad de rode vilten poes eraf halen en dan de tip van Ageeth proberen. Hij is verder prachtig geworden. Succes. Groeten Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een prachtige quilt geworden. Ik hoop dat je met alle tips wat kun doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De quilt is erg mooi geworden, zonde van het doorlopen succes met de tips ik hoop dat het helpt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. piep oh wat ern schitterende quilt....zo zonde van de vlek....uitproberen met de vanich...en kan je anders geen soort ondergrondje voor de poes verzinnen....geborsuurd met dikke draad...of grasjes...of...denk,maar luidop hoor...knufje en succes...duim voor je mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij is erg mooi geworden wat ontzettend jammer dat je quilt is verkleurt in de was.
    Ik gebruik altijd een aantal color catch doekjes maar daar is het voor jou quilt te laat voor.
    Ik hoop dat je er nog iets op kunt bedenken om de kleurvlek te camoufleren.
    SUCCES ! ! !

    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schitterend quilt is dit en wat fijn dat het nog goed is gekomen
    Fijn weekeinden groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen