zaterdag 19 mei 2012

applecore


Op verzoek, uitleg van de stempel.
De stempel heeft de vorm van de applecore en er zit standaard 1/4 inch naadbreedte aan, dus je ziet 2 lijnen lopen, de binnenste is het uiteindelijke formaat.
(na het stempelen moet je even de stempel onder het water schoonmaken, moet nog gebeuren)








Zo zien de geknipte onderdelen eruit, dus je knipt de stof af langs de buitenste rand, en de binnenste rand is de naailijn.







En daarna kan  je ze aanelkaar zetten, heel simpel eigenlijk.

Vind het zelf het makkelijkst om vanuit het midden te beginnen en dan steeds aan de buitenzijden weer een stukje toe te voegen. Voordeel, je hoeft geen patroontjes over te tekenen.


Hoop dat ik eea  wat duidelijker gemaakt heb.



Fijn weekend toegewenst



groetjes van Tilly

3 opmerkingen:

  1. O wat zijn ze handig die stempels, ben zelf net in het bezit van een vingerhoedjes stempel wat is dat handig zeg en veel sneller dan gewoon tekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een service, zo vraag je uitleg, meteen de dag erna krijg je het. Dankjewel. Het lijkt mij inderdaad erg handig. Toch eens denken om er een te proberen.
    Ik heb wel nog een vraagje. Welke inkt gebruikt je. Moet die uitwasbaar zijn? Of zie je dat straks niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zie je maar, probeer mijn lezeressen altijd antwoord te geven. De inkt die ik gebruik, komt ook van Quilt it en Dotty, de inkt is niet uitwasbaar,maar "vloeit"ook niet door de stof heen.
    En na het naaien zie je er niets van. Er is ook een wit stempel kussen/inkt, maar volgens Dorry kan je met de donkere kleur haast op iedere stof werken zodat je de naailijnen goed blijft zien. Is weer even wat makkelijker en sneller dan de blauwe stift.
    Als je nog meer vragen hebt, hoor ik het wel of anders Dorry even kontakten. Fijn weekend toegewenst.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen