Is een bom van Material Obsession, waar ik aan begonnen ben, een kleine uitdaging qua kleur
en blokken. Het eerste blok is een Whirly gig.
This is a block of the month by Material Obsession, a little challenge for me, for colors and blocks.
Het middenstuk is vrij gemakkelijk te maken.
The middle piece is very easy, block is named Whirly gig.
En toen kwam de rand.
And then the border...
Het pakket is prima verzorgd met een uitleg compleet met foto's en templates.
Maar van de rand had ik 2 dezelfde templates ontvangen, dus de buitenste puntjes.
The package is perfect complete with manual and pictures and templates.
But for the outer border I received 2 the same templates, so how to handle?
Asked DH for assistance, and told me it is very easy use the formula pi. pi?
It is very ease measure the diameter of the circle, multiply with pi and after that divide the number in total parts needed.
And indeed it was easy.
Toen maar de assistentie van DH ingeschakeld, van hoe doe je dat....
Heel eenvoudig werd er verteld je gebruikt de formule pi. pi?
En het blijkt ook heel eenvoudig, je neemt de diameter van de cirkel en vermenigvuldig deze met
pi (is 3,1......) en dan delen door het aantal punten.
En inderdaad heel simpel en het is gelukt!
Ben blij met het resultaat, de punten zijn goed, geen bobbelds erin. Het is wel een groot blok, 50cm
in het vierkant.
And here it the complete Whirly gig 50centimetres square.
Up to the next one.
Groetjes van Tilly,
Fijne dag vandaag/Have a nice day!
en blokken. Het eerste blok is een Whirly gig.
This is a block of the month by Material Obsession, a little challenge for me, for colors and blocks.
Het middenstuk is vrij gemakkelijk te maken.
The middle piece is very easy, block is named Whirly gig.
En toen kwam de rand.
And then the border...
Het pakket is prima verzorgd met een uitleg compleet met foto's en templates.
Maar van de rand had ik 2 dezelfde templates ontvangen, dus de buitenste puntjes.
The package is perfect complete with manual and pictures and templates.
But for the outer border I received 2 the same templates, so how to handle?
Asked DH for assistance, and told me it is very easy use the formula pi. pi?
It is very ease measure the diameter of the circle, multiply with pi and after that divide the number in total parts needed.
And indeed it was easy.
Toen maar de assistentie van DH ingeschakeld, van hoe doe je dat....
Heel eenvoudig werd er verteld je gebruikt de formule pi. pi?
En het blijkt ook heel eenvoudig, je neemt de diameter van de cirkel en vermenigvuldig deze met
pi (is 3,1......) en dan delen door het aantal punten.
En inderdaad heel simpel en het is gelukt!
Ben blij met het resultaat, de punten zijn goed, geen bobbelds erin. Het is wel een groot blok, 50cm
in het vierkant.
And here it the complete Whirly gig 50centimetres square.
Up to the next one.
Groetjes van Tilly,
Fijne dag vandaag/Have a nice day!
Geweldig en wat fijn dat je een DH hebt die ook nog iets van punten begrijpt(lol). Ziet er prachtig uit. Uit hoeveel blokken bestaat de quilt ? Groeten Tiny
BeantwoordenVerwijderenKnap hoor dat je man dat even heeft uitgerekend, maar het is goed gelukt.
BeantwoordenVerwijderenZiet er heel apart en leuk uit dat eerste blok. Maar wel groot, dus vraag ik me af hoe groot de totale quilt gaat worden, dat ligt er natuurlijk aan hoeveel blokken het worden :-)
Geweldig zo'n man, heerlijk dat hij je heeft geholpen. En het is een mooi blok geworden, wel groot, maar dat zal wel zo horen.
BeantwoordenVerwijderenFijne dagen
Wat geweldig dat je dit na kunt vragen ik zou het ook niet weten. En wat is het een mooi blok geworden zo.
BeantwoordenVerwijderenWat een slimme man heb jij! Mijn man had er niet uitgekomen, net zo min als ik zelf. En wat heeft jullie samenwerking een mooi blok opgeleverd! Lijkt mij trouwens ook best ingewikkeld om dit in elkaar te naaien, maar het is je heel goed gelukt.
BeantwoordenVerwijderenGroetjes van Ageeth.