Even weer wat van me laten horen, het is alweer een poosje terug, ben begonnen met een nieuw project, wat toch wel een beetje een uitdaging voor me is.
Buurvrouw vroeg: wil je een quilt voor me maken? En ja dat wil ik wel, we zijn al zolang buren,dus geen probleem.
De quilt wordt gemaakt van batiks, meegebracht uit Indonesie van de markt. Echter de kwaliteit van de stoffen is toch wel heel anderes dan wat je in de quiltwinkel kan kopen. Als quilters zijn we toch wel erg verwend.
Enkele stoffen mogen niet meedoen van me, omdat je er dwars doorheen kan kijken en niet sterk genoeg zijn voor een bedquilt.
Omdat het hier zulk slecht weer is, ben ik begonnen met stroken snijden en aanelkaar naaien volgens de ketting methode.
De bedoeling is dat het blok er zo komt uit te zien,nog even schipperen met de kleuren, en een paar vervangende stoffen erbij besteld,dus even wachten tot die aankomen, dan kan ik weer verder.
Zodra de blokken aanelkaar zitten laat ik wel weer wat zien.
Fijne week toegewenst!
Groetjes van Tilly
Buurvrouw vroeg: wil je een quilt voor me maken? En ja dat wil ik wel, we zijn al zolang buren,dus geen probleem.
De quilt wordt gemaakt van batiks, meegebracht uit Indonesie van de markt. Echter de kwaliteit van de stoffen is toch wel heel anderes dan wat je in de quiltwinkel kan kopen. Als quilters zijn we toch wel erg verwend.
Enkele stoffen mogen niet meedoen van me, omdat je er dwars doorheen kan kijken en niet sterk genoeg zijn voor een bedquilt.
Omdat het hier zulk slecht weer is, ben ik begonnen met stroken snijden en aanelkaar naaien volgens de ketting methode.
De bedoeling is dat het blok er zo komt uit te zien,nog even schipperen met de kleuren, en een paar vervangende stoffen erbij besteld,dus even wachten tot die aankomen, dan kan ik weer verder.
Zodra de blokken aanelkaar zitten laat ik wel weer wat zien.
Fijne week toegewenst!
Groetjes van Tilly
Wat lief om voor je buurvrouw een quilt te maken, mooie stofjes!
BeantwoordenVerwijderenJouw buurvrouw boft maar! Ja, soms zijn stoffen uit andere landen niet van katoen, dat naait dan niet zo fijn.
BeantwoordenVerwijderenMaar het wordt vast heel mooi en fleurig zo te zien.
Bij jou zulk slecht weer??? Ben je in een ander land dan, want hier hadden we toch een prachtige dag vandaag?
Groetjes,
Floor
O ja.... jij woont in Frankrijk geloof ik... zulke dingen vergeet ik dan weer, er zijn ook zoveel bloggers :-)
BeantwoordenVerwijderenIk vind het nog al een uitdaging een quilt voor de buurvrouw en dan met stofjes die anders uitpakken dan de katoen de meeste quiltstoffen waar wij mee werken. Maar als je iemand blij kunt maken is het natuurlijk een prachtige uitdaging waar je ook wel weer met plezier aan zult werken.
BeantwoordenVerwijderenVeel succes en een fijne week.
Groeten
Marga