dinsdag 2 mei 2017

Strawberryfields

Zondagavond weer retour naar Nederland, en maandagochtend weer erg vroeg uit de veren naar Zierikzee, voor een workshop van Linda Collins van Quilts in de Barn.




Sundayevening returned to the Netherlands and monday early heading for Zierikzee, to attend the workshop from Linda Collins from Quilts in the Barn.





She showed lots of quilts from her book, but forgot my camera, just a few pictures from my phone.


After the show and tel we were ready for a new challenge, the antique quilt Strawbery fields.

Na de show en tell,( alle mooie quilts van haar boek waren te zien) kregen we het patroon van de antieke quilt Strawberry field, en werd het eerste blok gemaakt.


De quilt is heel licht van kleur, Marcha heeft er een voorbeeld van gemaakt in andere kleuren


Marcha made an example with different colors.


En een andere voorbeeld van de quilt. Dus weer een hele leuke quilt om te maken is er op mijn lijstje bijgekomen.

Dit is mijn voorbeeld blok,ga nog even nadenken over de kleuren,maar ga deze quilt zeker maken.



This is my block made at the workshop, have to change some colors, but will definately make this  quilt.







En nog een soort was voor draad meegenomen, kijken of het helpt tegen het knopen.


Het was een zeer geslaagde dag, uitstekend verzorgd door Marcha en moeder Francis en Hubertine.

En een leuke uitleg van Linda.


It was a lovely day well done by Marcha and her mother Francis and of course Linda.



Have a nice day/ fijne dag vandaag.


groetjes van Tilly

6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig patroon is dat Tilly, kan me voorstellen dat je daar direct aan gaat beginnen.
    Inderdaad een beetje lichte kleuren, maar altijd leuk als je je eigen kleuren gebruikt.
    Ben benieuwd hoe het gaat worden.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was echt genieten, deze dag met Linda, zoals ik zaterdag mee mocht maken. Jammer, dat we elkaar net zijn misgelopen...
    De antieke quilts van Linda waren prachtig, in die vaak zo verstilde kleuren, en de patronen heel verleidelijk om aan te beginnen. Voorlopig alleen inspiratie opdoen uit haar mooie boek, want er moet hier eerst nog wat af.
    Je hebt al een mooi beginnetje gemaakt!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi patroon en wat een leuke kleurtjes heb je gebruikt in je blok!
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo dat is een hele onderneming en vroeg op voor een mooie dag. Het is een leuk blok geworden en dat zal vast een bestemming krijgen. Wij gaan ieder jaar in Aug en Sept. naar Zeeland voor mij een soort thuiskomen. En dan is een bezoek aan de quiltwinkel van Marcha een must.
    Dus dit jaar eens haar nieuwe onderkomen bewonderen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi blok heb je gemaakt en inderdaad het is een hele mooie quilt. Weer een WIM erbij. En wat een moed s'avonds thuiskomen vanuit Frankrijk en dan de volgende dag weer vroeg naar Zierikzee. Ben benieuwd of de was helpt voor knopen in je draad , ik heb het ook vaak. Groeten Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What a beautiful pattern!! I love the colours you are using.

    BeantwoordenVerwijderen