zaterdag 18 maart 2017

Vogeltje en andere dingen

En dit is vogeltje no.9 alweer,ditmaal een zacht oranje achtergrond, en ook weer druk bezig op zijn takje.


And bird no 9 finished, the background fabric has a pale orange color, and sitting relaxed on his twig.


Vorig jaar bij de regiodag kregen we als werkje te maken Momo stars, het heeft iets weg van cathedral windows methode, je hebt een ecru ondergrond die je naar voren omslaat, en in het midden zit een gekleurde hexagon, met een stukje batting eronder. Dat geeft een zacht en wollig gevoel.
Het is een leuk tussendoor werkje en ideaal om alle kleine restjes tussenvulling op te maken.
Een aanrader om te maken.

Last year at the guild meeting, we made a momo star. Looks like the cathedral windows method, the beige fabric is the back and you have to flip it over the colored hexagon, underneath the hexagon there is batting. So it feels soft and thick.


En gisteren ben ik weer langs Babette gegaan, een jaarlijks uitje, en weer veel opgestoken.
Ben nu aanbeland bij de cursus rasters en echo quilten met de naaimachine.
Ze weet het heel duidelijk en rustig uit te leggen, en nu kan ik weer verder oefenen en in de praktijk brengen.

Yesterday I was at a machine quilting course from Babette(click)
subject now was raster and echo quilting. Learned a lot, and this is my practice quilt. Love it so far.























En maar verder met vogel 10, and now further with bird 10.



Have a nice weekend/ Fijn weekend toegewenst.

Groetjes van Tilly























6 opmerkingen:

  1. Zo gezellig al die vogeltjes. Ook deze weer, echt een lente quilt gaat het worden, leuk om in de lente aan te werken.
    Je witte quiltje ziet er prachtig uit. Kunstig dat je dat met de naaimachine kunt.
    Ben al heel lang geleden begonnen om er eentje met de hand te maken, maar die ligt in de kast te verstoffen :-(
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat worden het mooie vogeltjes. Je machinaal quilten mag er ook zijn, ziet er schitterend uit. Ik vind het altijd zo'n gevecht met die quilt onder de machine, doe het dus haast nooit, maar vind het wel heel mooi. Groetjes Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lief zijn je vogeltjes, en zo netjes gemaakt! Mijn allereerste quilts quiltte ik, zonder enige voorkennis, op de naaimachine, maar ik vind het best zwaar werk, dat gemanouvreer met de quilt onder de machine. Misschien ook maar eens een keer op les bij Babette, want jouw machinale werk ziet er wel heel erg mooi en netjes uit (en handquilten duurt wel heel erg lang, al ga ik dat wel steeds leuker vinden).
    Je hebt al een indrukwekkend mooie wholecloth zo, inmiddels!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie vogeltjes. Het machinaal quilten is zo te zien ook goed gelukt want het ziet er geweldig uit.

    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig vogeltje is erbij gekomen! En zo knap van dat raster-quilten met de machine.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love your beautiful bird block and your momo stars. Your quilting is wonderful. I find it so tricky but I'm told practise makes perfect.

    BeantwoordenVerwijderen