woensdag 7 september 2016

Nederlands Erfgoed,blok C


 Ondertussen heb ik een liniaal in centimers ontvangen, en kan ik weer verder met De Nederlands Erfgoed Quilt.

Dit is een detail van het blok.



Meanwhile received a ruler in cm. so can go on with the Dutch Heritage quilt.


This is the block C.

En dit is blok C geworden met zandlopers,sterren,blokjes en hexagon. Een leuke variatie, en weer even nadenken hoe alles inelkaar te zetten. Het is een mix geworden van naaimachine en handwerk.


The block has been made by sewing machine and by hand.



En over erfgoed gesproken:



 Dit is echt Frans Erfgoed. Een volksdansgroep tijdens een vide-grenier (zolder opruiming) iedereen met een matje en verkopen maar.




Foto's gemaakt door DH, die op de fiets zijn rondje deed, en gevraagd werd om mee te dansen, hij heeft vriendelijk bedankt,want dansen met toe-clips onder te schoenen is een te grote uitdaging.


This is French Heritage a dancing group during a Vide-Grenier. (attic-cleaning) pictures made by DH
who was on his daily bicycle tour. He was invited to dance with them, but with toe-clips it is not easy to do so.



Zo weer verder met het volgende blok. Going on to the next block.



Groetjes van Tilly

6 opmerkingen:

  1. I like the quilt blocks that you are working on.
    Also thank you for sharing the pictures of the dancers

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een mooi blok geworden en wat leuk om de dansgroep zo tegen te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hadden ze in France geen centimeters (lol), maar gelukkig kun je weer verder. Ziet er prachtig uit. Leuk om zo'n dansgroep tegen te komen. Was er niets leuks op de rommelmarkt? Groetjes Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I'm so pleased to find your blog with its beautiful sewing and fun times.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zolder opruiming... heerlijk, wie weet wat voor leuke spulletjes er wel bij lagen...
    Werk zelf ook altijd met centimeters, vind het makkelijker dan inches.
    Mooie blokken geworden, mooie stofjes ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie blokken.
    Ik heb nu twee linealen. Inch en cm. Ben blij dat ik ban dat omrekenen (wat me toch niet lukte, precies) af ben.
    Cm-patroon in cm en inch blijft inch.

    BeantwoordenVerwijderen