Na een periode van veel schilderen en witten, zijn we weer in Frankrijk . Heel veel regen, de grond is ook hier erg verzadigd, maar volgende week gaat het zonnetje weer schijnen.
En afgelopen maandag konden we mademoiselle Minnie ophalen, 2 maanden oud met een gewicht van 900 gram.
Ze wordt het nieuwe zusjes van Noortje
Noortje is 2 jaar oud en moet duidelijk wennen aan de druktemaker. Af en toe wordt er een corrigerend tikje uitgedeeld, maar na de eerste grote shock, gaat het iedere dag beter.Noortje is namelijk sinds november alleen,omdat haar zusje Mimi helaas onder een auto is gekomen.
En de dames mogen nu in Nederland alleen met een tuigje uitgelaten worden,gelukkig kunnen ze op het franse platteland nog redelijk los lopen.
Gelukkig is er ook weer ruimte om wat te gaan patchen, en wat ik zo'n leuk project vind is het patroon van Hester
Nederlands Erfgoed quilt.
En er lag nog een doos met deHaan en Wagemaker stofjes en Dutch Heritage, dus is dit een leuk patroon om hiervoor de stoffen te gebruiken.
Binnenkort zal ik het eerste blok showen.
Hieronder nog wat foto's van Minnie, het is zo fijn om weer 2 katten in huis te hebben.
het patchwork team is dus nu uitgebreid, 2 lapjespoezen en ikzelf, dus dat moet goed komen.
Fijne dag vandaag
Groetjes van Tilly
Leuk dat je ook aan de erfgoed quilt gaat beginnen.
BeantwoordenVerwijderenHet is verslavend.
En wat een schattig jong poesje hebben jullie.
Wat een schatje, jullie nieuwe poesje. Samen zijn ze een plaatsje en leuk dat je aan deze quilt werkt. Ik hoop dat het mooier weer voor jullie en ook voor ons gaat worden. Groetjes Wilma
BeantwoordenVerwijderenWat een schatje die Minnie, hopelijk kan ze het vlug goed vinden met haar nieuwe grote zus. groetjes, Conny
BeantwoordenVerwijderenWat sneu van Mimi, maar Minnie is ook een leukerd.
BeantwoordenVerwijderenLeuk patroon van de quilt, heel gevarieerd.
Groetjes Patricia
Wat verdrietig om te horen, dat Mimi is verongelukt... Ik hoop, dat Minnie zich snel gaat thuis voelen bij jullie en een lief kameraadje wordt voor Noortje. Het is een schatje!
BeantwoordenVerwijderenGroetjes van Ageeth.
Wat een lief poezebeestje! Net als jij woon ik ook in de zomer in Frankrijk en verwissel het Franse land voor het Nederlandse in de winter. Je hebt gelijk het is het beste van twee werelden!
BeantwoordenVerwijderenHeerlijk met mijn lapjes in de weer in de tuin, wat kan een mens nog meer wensen. Gelukkig is het weer nu beter , want wat heeft het geregend!
Hopelijk krijgen we een mooie zomer!
Veel quilt plezier en groetjes, Evelyne