Blok 4 van Sweet Sixteen is ook af.
Het is erg leuk om met wol te werken,rafelt niet,en je kan de vormen goed scherp uitknippen.
Finished block 4 of Sweet Sixteen.
Nice to work with wool, you can cut all the leaves hearts very precisely.
En direct weer begonnen met het opbouwen van het volgende blok
And started the next block.
Het eerste wat ik doe is de afbeelding op het blok tekenen, en daarna alle wolletjes erop zetten
First to do is to draw the pattern on the foundation block
Alle kleuren utkiezen ,erop leggen vastplakken en nog een speldje voor de zekerheid , dit zijn speciale applicatiespelden van ongeveeerd 2 cm lang met een glad kopje, zodat je draad er niet achter kan haken.
Then choose the colors, glue on the foundation block and pinned with a special applique pin, about 2 cm long and the head is very tiny, so the thread cannot be locked.
Bijna alles zit vast,
Nearly finished
Alle figuren zijn toegevoegd.
All the patterns are pinned
Omdat ik nogal van simpel werken hou, heb ik ook de sjablonen van het patroon erbij gekocht, zo kan ik direct alles overtekenen op de stofjes.
As I like to work easy, bought the applique shilouettes on perspex, so just have to draw on the fabric and cut.
Ben weer even bezig om alles netjes vast te zetten.
So now I can work on the next block.
Fijne dag vandaag/ Have a nice day!
groetjes van Tilly
Mooi blok is dit weer geworden en wat fijn dat je een soort 'handleiding' geeft over hoe je werkt, heel interessant!
BeantwoordenVerwijderenMooie blok is het en ook het nieuwe blok ziet er goed uit.
BeantwoordenVerwijderenHet is een mooi blok geworden, en wat leuk hoe je uitlegt hoe je het doet. Groeten Tiny
BeantwoordenVerwijderenWat een leuk blok gaat dit worden, mooi en handig die wollen stoffen.
BeantwoordenVerwijderenWat een mooi blok en wat gaat het volgende blok ook mooi worden. Handig die mallen
BeantwoordenVerwijderenSuper mooi wordt dit bok, en de quilt die je voor je logeerbedden wilt maken vind ik ook zo mooi en lekker vrolijk
BeantwoordenVerwijderenO wat word dat mooi
BeantwoordenVerwijderensucces met de rest van de blokken
Fijne maandag groetjes Joke
Ik snap niet hoe het kan, dat ik deze
BeantwoordenVerwijderenpost van je heb gemist, terwijl ik het
juist zo'n interessante vind! Heel
leuk om te lezen, hoe jij te werk
gaat met je lapjes, en wat wordt hij
mooi!!!! Mag ik trouwens vragen, waar
jij die reuze-handige sjablonen ge-
kocht heb? Het patroon ligt hier nl.
ook in de kast.
Groetjes van Ageeth
Wat leuk sweet sixteen met wolletjes en wat een mooie kleurtjes!
BeantwoordenVerwijderenWist niet dat dat bestond sjablonen bij een patroon... weer wat geleerd!
groetjes van Marijke