Dit zijn de mallen voor het blok Sunburst,vind de ontwerpen van Kathy Doughty van Material Obsession ook altijd erg leuk om naar te kijken, en haar kleurgebruik is iets heel anders dan wat ik gewend ben. Maar je moet altijd open staan voor iets nieuws nietwaar. Dus heb maar eens een sunburst blok gemaakt.
These are the templates of the Sunburst block. Like the designs of Kathy Doughty of Material Obssesion. It is fun to look at her color choice and fabrics.
Eerst verzinnen welke kleuren ik ga gebruiken, en het moet vooral anders dan anders zijn.
So started with a block and used colors which are not my normal palette, but you have to think out of the box.
De kleur van het hart wordt cheddar-geel.
The color of the heart will be cheddar-yellow.
De punten zijn aanelkaar gezet.
The star is assembled, yet to sew the heart into it.
Nog het hart erin gezet,alles heeft nog een strijkbeurtje nodig, maar daar wacht ik mee tot de laatste rand eromheen zit, ben anders bang dat het gaat lubberen.
The block needs still to iron, but will wait till the background has been assemled, due to distortion.
Het was heerlijk om weer eens een blok op de naaimachine te maken, is makkelijk te doen, want het totale blok zal ongeveer 52cm in het vierkant zijn, dus geen priegelwerkje.Dit wordt een leuk project tussen de appliqueblokken door.
It was fun to make this block with the sewingmachine, it was easy because the size is 52cm. square.
So and now back to my applique baskets.
Fijne dag vandaag/have a nice day!
groetjes van Tilly
These are the templates of the Sunburst block. Like the designs of Kathy Doughty of Material Obssesion. It is fun to look at her color choice and fabrics.
Eerst verzinnen welke kleuren ik ga gebruiken, en het moet vooral anders dan anders zijn.
So started with a block and used colors which are not my normal palette, but you have to think out of the box.
De kleur van het hart wordt cheddar-geel.
The color of the heart will be cheddar-yellow.
De punten zijn aanelkaar gezet.
The star is assembled, yet to sew the heart into it.
Nog het hart erin gezet,alles heeft nog een strijkbeurtje nodig, maar daar wacht ik mee tot de laatste rand eromheen zit, ben anders bang dat het gaat lubberen.
The block needs still to iron, but will wait till the background has been assemled, due to distortion.
Het was heerlijk om weer eens een blok op de naaimachine te maken, is makkelijk te doen, want het totale blok zal ongeveer 52cm in het vierkant zijn, dus geen priegelwerkje.Dit wordt een leuk project tussen de appliqueblokken door.
It was fun to make this block with the sewingmachine, it was easy because the size is 52cm. square.
So and now back to my applique baskets.
Fijne dag vandaag/have a nice day!
groetjes van Tilly
Dit gaat weer super leuk worden, en inderdaad met al die ronde en schuine kanten heel voorzichtig zijn met strijken hoor.
BeantwoordenVerwijderenDat is zeker anders dan wat je normaal maakt, maar wel supergaaf, dit blok in de vrolijke voorjaarskleuren! Veel plezier met dit spannende project en groetjes van
BeantwoordenVerwijderenAgeeth
Mooi blok en wat een mooie vrolijke stoffen.De mallen zijn erg handig.
BeantwoordenVerwijderenDat ziet er leuk uit
BeantwoordenVerwijderenFijn weekeinden vanuit Zweden