maandag 1 juli 2013

English basket quilt


Vorige keer liet ik de templates zien van het eerste mandje, en ja toen kon ik niet meer stoppen,
wilde toch eens even zien hoe het zou worden.



Last time showed the templates, and then there was nog hold, would like to see how it will be with the fabrics.

Eerst nog wat bias tape gemaakt voor het hengsel en de steeltjes.
First made some bias tape for the basket and the flowers.

Basket 1



And this is my first basket, it is really a great pleasure to make it. the block as around 8,5 inch.
It is like embroidery with fabrics.

En hier is bloemenmandje nummer 1, ontzettend gepriegel,maar erg leuk om te maken, lijkt op borduren met stof.


Nu weer verder met mijn bloemetjes van de Floral Beauty quilt, zal in de loop van de week de volgende 4 bloemen showen.


Fijne zonnige dag toegewenst/ Have a nice sunny day!


groetjes van Tilly


7 opmerkingen:

  1. Het wordt heel mooi. Ik houd van dit soort patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, je eerste mandje! Wat een
    mooie stofkeuze heb je, en zo netjes
    geappliceerd! Ik kan me zo voorstellen, dat je nu helemaal niet
    meer te houden bent en snel verder
    wilt! Veel applicatieplezier!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend mooi. Je gebruikt mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi mandje!
    zonnige dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat schitterend Tilly kan me voorstellen dat je meteen aan de slag wou
    Fijne handwerk week groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mandje 1, geweldig mooi, wil ik zo graag deze quilt maken, is jouw achtergrondstof bruin?
    Maar eerst moet ik de yoko saito huisjes afmaken
    Ik ga jouw blog volgen en wacht met spanning af op je 2e mandje.
    Groetjes Christine.

    BeantwoordenVerwijderen