Ben druk met het bestuderen van kleuren in quilts, een van de opgaves is om een blok te maken van een kleur, de tinten mogen wel verschillen. Heb gekozen voor de kleur blauw en het blok is in totaal groot 24 inch, en bestaat uit 4 afzonderlijke blokken. Het blok heet Hovering Hawks. Het is nog een hele toer om alles precies op zijn plaats te krijgen, een kleine afwijking geeft op zo'n groot blok al grote verschillen.
Het is niet helemaal perfekt gepieced, maar de bedoeling is duidelijk.
Volgende opgave is het maken van een blok uit een tint met daarbij een complementerende kleur, dus volgens het kleurenwiel. Ga nog even nadenken welke kleuren ik zal gebruiken.
Fijne dag vandaag
Tilly
At this moment I am busy with colors,one of the excercises is to make a block in one hue, as called a monochromatic block. I have choosen for blue. Block measures 24 inch and is called Hovering Hawks,because it is very large, each small difference in the measurements will create a great difference, so I have to be very precise,- very difficult for me- lol .
Next block will be with complementary colors. I am still thinking which colors I will choose.
Have a nice day
Tilly
Mooi blok. Het lijkt wel of het naar de vier punten van het kruis, de kleuren (blauw) vervaagd.
BeantwoordenVerwijderenIs dit voor je online cursus?
Dat wou ik je ook vragen , maar je blok ziet er prima uit.
BeantwoordenVerwijderenJa dit is voor mijn cursus color companions, het zijn 4 blokken, die samen zijn gevoegd.Het is een beetje zoeken naar de kleuren,want hier in Frankrijk heb ik wel wat liggen (nou ja)maar in NL ligt iets meer variatie,maar het blijkt dat je heel vaak in dezelfde kleuren blijft'hangen" en deze cursus helpt daarbij om ook eens iets met andere kleuren te doen.Omdat de dichtsbijzijnde stoffenwinkel 35km verder is en ook niet zo'n grote sortering in kleuren heeft, probeer ik het maar zo, maar deze is wel aardig gelukt. de volgende wordt de ster van Bethlehem ook 24inch.ben aan het zoeken naar de kleuren,maar zal wel lukken. groetjes Tilly
BeantwoordenVerwijderenWat leuk dat blok..en je dan behelpen met de kleuren die je daar hebt is wel een uitdaging! Groetjes Elisabeth
BeantwoordenVerwijderen