woensdag 29 september 2010

Hout zagen

De tijd om hout te zagen voor de winter is weer aangebroken,overal in de buurt hoor je het geluid van de kettingzaag en de tafelzaag,iedereen is zijn wintervoorraad weer aan het bijvullen. We zijn de gelukkige bezitters van flink wat hout, je zou er zelfs een kleine log-cabin van kunnen maken, en uit de boomgaard komt ook af en toe een omgevallen boom,die ook weer gebruikt wordt om het huis mee te verwarmen. 
Sinds enkele dagen zijn we de gelukkige bezitters van deze enorme zaag, je kan er stammetjes van een meter lengte in stoppen en in de gewenste lengte afzagen,en wat belangrijk is, je handen zijn engiszins afgeschermd, dus de kan op ongelukken is ook minder, en het gaat sneller dan met de kettingzaag.

Ga nu weer richting mijn moestuintje, de buurman wist me te vertellen dat de prei/poireau uit de grond kan,en ik denk dat de pompoen ook rijp is dus kan er pompoensoep gemaakt gaan worden, het recept volgt een volgende keer.


Fijne dag vandaag Tilly

2 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er gezellig uit daar bij jullie! Een fijne dag, Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd naar je recept van de pompoensoep.

    BeantwoordenVerwijderen